FANDOM

Bladebound – tytuł gry; Zakon Ostrza.

Zakon Strażników Ostrza powstał u zarania historii Eketh. Został powołany do życia przez jednego z najbardziej zagadkowych bogów Dawnej Ery, nazywanego Pradawnym. Tak zwani „Heretycy Jedynego” uważają, że to Pradawny zasiał Drzewo Światów i jest właściwym opiekunem ludzi. Od początku głównym zadaniem Zakonu Bladebound było chronienie Patronki i bycie jej strażą. Pierwotnie Zakon składał się z kilkunastu wojowników osobiście wybranych przez Patronkę, których obdarzyła wyjątkową mocą, pozwalając im korzystać z energii Drzewa Światów.

Po tysiącu lat, w momencie gdy dawni bogowie całkowicie zniknęli ze świata ludzi, Zakon Ostrza liczył kilkuset członków i wciąż się powiększał. Niestety, w efekcie rozrastania się Zakonu dostawali się do niego wojownicy, którzy nie traktowali powierzonego im zadania z odpowiednią powagą, co ostatecznie doprowadziło go rebelii Guragha i podzieliło Zakon. Bunt został stłumiony przez zwolenników Patronki, ta jednakże wycofała się z bezpośredniego kontaktu ze Strażnikami i ukryła się w Pierwszej Świątyni, w bliskości Drzewa. Z czasem coraz rzadziej ukazywała się strażnikom.

W momencie zdrady Melbocha zakon był potęgą militarną, jednak nigdy już tak liczną jak przed rebelią. Składał się z wybranych wojowników, którzy musieli przejść odpowiednie próby by móc służyć Patronce. Najsilniejsi z nich byli obdarzeni niezwykłymi mocami.

Zakon nie miał jednej siedziby; jego oddziały znajdywały się w każdym większym państwie Eketh – w położonej wśród lasów Cytadeli Ezury, w górzystym Królestwie Hratun czy w otoczonej nieprzebytymi pustyniami Dolinie Światłonoścy.